Het principe is simpel: delen en benutten van elkaars expertise.

Inleiding
De belangrijkste taak van een leerkracht is zorgen voor goed onderwijs. Elke leerkracht loopt wel eens aan tegen kleine of grote problemen in zijn lesgeven. Er is te weinig tijd om elkaar te helpen of bij elkaar in de klas te kijken. Ook kunnen onderlinge verschillen tussen leerkrachten groot zijn. Hoe kunt u nu het beste uit uw leerkrachten halen en de interne aanwezige expertise optimaal benutten. Met andere woorden: hoe verbetert u samen de kwaliteit van uw (vak)leerkrachten?

Uitgangspunt
Het uitgangspunt van Co-Coaching is gebruik maken van de expertise die al aanwezig is binnen de school. Onder begeleiding van de coach leren leerkrachten met elkaar communiceren over lessituaties. Openheid en vertrouwen zijn hier de sleutelwoorden

Voordelen

  • Kwaliteitsverbetering van het lesgeven in de praktijk
  • Leerkrachten raken gemotiveerd; zij zien en horen wat al goed gaat en ontvangen tips over het bereiken van hun leerdoel
  • Alle leerkrachten kunnen hun opgebouwde kennis en ervaring doorgeven
  • Uniformiteit in het toepassen van nieuwe vaardigheden
  • Co-Coaching bevordert teambuilding en persoonlijke ontwikkeling
  • Co-Coaching is voor iedereen